Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dostawcy ICT
Dowiedz się jak spełniać określone standardy dotyczące bezpieczeństwa, ciągłości działania i zarządzania ryzykiem operacyjnym w obszarze usług ICT zgodnie z DORA.
Zarówno podmiot sektora finansowego, jak i dostawca ICT dla tego sektora, muszą monitorować i oceniać ryzyko ICT, aby zapewnić zgodność z wymaganiami rozporządzenia DORA i utrzymywać stabilność operacyjną.
-
Klasyfikować dostawców ICT, to znaczy konsekwentnie stosować kryteriach wskazane w DORA i RTS. Pierwszy krok to wyniki analizy BIA.
-
Podczas pierwszych kontroli KNF mogą pojawiać się pierwsze praktyczne doświadczenia w zastosowaniu DORA. Wielu błędów można już uniknąć.
-
Ankieta dostawcy ICT weryfikuje czy umowa dotyczy usług krytycznych czy istotnych. Służy ocenie dostawcy ICT względem rozporządzeniem DORA.
-
Dostawca ICT ma obowiązek, według rozporządzenia DORA, do zarządzania ustaleniami ze swoimi podwykonawcami. Poddostawcy są czynnikiem ryzyka.
-
Rejestr umów zgodny z DORA ma na celu dostarczenie kompleksowego obrazu relacji między instytucjami finansowymi a dostawcami usług ICT.
-
Dostawcy usług ICT są ważnym elementem zarządzania ryzykiem, z tego powodu DORA wymaga udokumentowanej strategii wobec nich.